Mainoties ziemas un vasaras sezonām, tiek mainītas arī automašīnas riepas. Arī šoferi iedalās divās kategorijās. Daļa vadītāju maina automašīnas riepas katru sezonu, bet otra daļa izvēlas vissezonas riepas. Galvenie kritēriji, kas jāatceras par šiem riepu veidiem – ziemas riepām protektora dziļumam jābūt, kā minimums, 4 mm, vasaras riepām 1.6 mm, un šie kritēriji attiecas arī uz vissezonas riepām. Automašīnas riepu stāvoklim ir nepieciešams sekot visu cauru gadu. Uzticams riepu serviss aiztaupīs ļoti daudz galvassāpju, jo parūpēsies gan par diagnostiku, gan apkopi un servisu.
VAI RIEPU MAIŅU VAR VEIKT ĀTRĀK?
Ir trīs veidu riepas, kuras var uzstādīt automašīnām. Ja vissezonas riepas var idejiski izmantot braukšanai visu gadu, tad vasaras riepu uzstādīšana notiek tad, kad laiks palicis siltāks un sausāks, savukārt ziemas riepas obligātas ir no 1. decembra. Ņemot vērā mainīgos un mānīgos laikapstākļus ziemas periodā, ieteicams ziemas riepas uzstādīt jau mazliet ātrāk, bet, noteikti, ne vēlāk. Ziemas un vasaras riepu ķīmiskais sastāvs ir atšķirīgs, taču mērķis ir viens – nodrošināt vislabāko automašīnas saķeri ar ceļu dažādos laikapstākļos. Ķīmiskais sastāvs arī ir viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ riepas ir jāmaina attiecīgi sezonai, jo, piemēram, vasaras riepas zemās temperatūrās var kļūt pārāk cietas.
MAŠĪNAS RIEPAS UN LIETIE DISKI
Riepu disku pārbaude ir vēl viens svarīgs punkts automašīnas apkopē. Vispopulārākie ir lietie diski, jo tie labi panes karstumu un tik viegli nedeformējas. Auto diskiem ir ļoti liela loma auto tehniskajā stāvoklī. Braukšanas dinamika un stabilitāte uz ceļa ir tiešā veidā ietekmējama tieši ar disku tehnisko stāvokli. Diski visātrāk tiek sabojāti braucot pa nekvalitatīviem vai grants ceļiem, tādēļ, ja ikdienā pārvietojaties pa šāda veida ceļa segumu, disku tehniskā apskate ir jāveic regulāri.